Dodawanie uczestników do webinarium w Cisco Webex Webinars
Gdy już webinarium zostanie zaplanowane, można przystąpić do zapraszania uczestników. Aby to zrobić, należy najpierw wejść w zakładkę Webinaria w Portalu Użytkownika platformy Cisco Webex. Dla naszej organizacji jest ona dostępna pod adresem URL: https://networkers.webex.com. Następnie należy kliknąć w tytuł webinarium, po czym pojawi się nam panel ustawień.
Panel ustawień webinarium wyświetla się w postaci kafelków, z których każdy odpowiada za inną dziedzinę opcji. W celu dodania panelistów do webinarium należy wpisać ich adres email w polu do tego przeznaczonym, w kafelku o tytule Paneliści. Natomiast do dodawania zwykłych uczestników seminarium służy kafelek poniżej, zatytułowany Uczestnicy. W nim należy kliknąć na przycisk Edytuj, który przekierowuje do osobnego okna dodawania uczestników.
W nowym oknie, służącym do dodawania i edycji uczestników webinarium, widnieją dwa przyciski ulokowane w górnej części strony: Dodaj uczestników oraz Importuj uczestników.
Po kliknięciu pierwszego z przycisków pojawi się okno dodawania uczestnika, gdzie będzie można podać jego dane oraz wybrać, czy platforma ma wysłać do niego automatyczny e-mail z zaproszeniem. Natomiast, gdy kliknie się drugi z przycisków, pojawi się okno importowania uczestników z pliku CSV (ang. comma-separated values, wartości rozdzielone przecinkiem), gdzie można wgrać plik z listą wszystkich uczestników, którzy mają dostać zaproszenie na webinarium. Jeśli nie jest wiadome, jak należy przygotować plik CSV, można pobrać specjalny szablon, który jest już odpowiednio sformatowany. Również na dole tego okna, tak jak w pierwszym przypadku, jest opcja automatycznego wysyłania zaproszenia w formie e-mail po zakończeniu importu.
Jeśli wymagane jest, by wszystkie zaproszenia e-mail zostały wysłane do uczestników w tym samym czasie, nie należy zaznaczać automatycznego wysyłania zaproszenia e-mail w opcjach dodawania lub importu uczestników. W tym celu należy odszukać i kliknąć przycisk Wyślij zaproszenia e-mail, znajdujący się w prawym górnym rogu okna edycji uczestników.
Po wybraniu tej opcji pojawia się okno, gdzie można ustawić do kogo mają zostać wysłane zaproszenia e-mail. Warty zwrócenia uwagi jest także przycisk Dziennik wysyłania e-maili, który otwiera okno z historią wszystkich wysłanych zaproszeń.
Zainteresowanych platformą Cisco Webex