Telefonia IP oraz konferencje, spotkania i rozmowy wideo
 
W latach 2013-2015 przeprowadziliśmy migrację starego systemu telefonicznego i uruchomiliśmy możliwość prowadzenia darmowych rozmów wewnętrznych, wideorozmów oraz dużych wideokonferencji w ramach wszystkich pięciu lokalizacji Instytutu Nafty i Gazu - Państwowego Instytutu Badawczego.
 
Ze względu na brak większych środków, projekt realizowany był dwuetapowo. W latach 2013-2014 przeprowadziliśmy migrację starych analogowych i cyfrowych centrali telefonicznych oraz aparatów do rozwiązania telefonii IP opartego o Cisco CME (Communication Manager Express). Zlokalizowany w każdej z lokalizacji router Cisco ISR G2 pełnił funkcję routera, firewall, bramy VPN, bramy głosowej oraz centrali telefonicznej. Funkcje bramy głosowej umożliwiały nawiązywanie rozmów z telefonii IP do sieci cyfrowej poprzez linie ISDN PRI i ISDN BRI, a także poprzez porty E1 i bramkę 2N StarGate do sieci GSM. Do specjalnych portów routerów zostały także przyłączone pojedyncze telefony analogowe i urządzenia faks. Funkcje centrali telefonicznej umożliwiały rejestrację i zarządzanie nowo zakupionymi telefonami IP firmy Cisco Systems bezpośrednio z routerów. Dzięki funkcji VPN wszystkie lokalizacje zostały ze sobą bezpiecznie połączone dając możliwość prowadzenia darmowych rozmów głosowych. Dodatkowo na routerach Cisco ISR G2 zostały uruchomione funkcje translacji numerów, obsługi automatycznej zapowiedzi i automatycznej obsługi rozmów przychodzących z wykorzystaniem menu wyboru i na tej podstawie kierowania rozmów.
 
W roku 2015 funkcja centrali telefonicznej została przeniesiona z routera na dedykowane i bardziej funkcjonalne rozwiązanie oparte o Cisco CUCM (Cisco Unified Communication Manager). Cisco CUCM jest flagowym rozwiązaniem firmy Cisco Systems do obsługi telefonii. Routery nadal łączą wszystkie lokalizacje ze sobą za pomocą funkcji VPN Site-to-Site oraz pełnią funkcje bram głosowych, umożliwiając połączenie pomiędzy telefonią IP, a analogową i cyfrową siecią ISDN (PRI i BRI) oraz siecią GSM. Dodatkowo został zainstalowany klaster Cisco Expressway pełniący funkcję bramy SIP i H.323 do sieci Internet umożliwiając wygodne dzwonienie po IP i SIP URI. W ramach tej części została uruchomiona także funkcja poczty głosowej oraz możliwość korzystania z aplikacji Cisco Jabber czy odbierania rozmów i sterowania telefonem z poziomu aplikacji urządzenia mobilnego. W każdej z lokalizacji zostały zainstalowane też duże wideoterminale do sal konferencyjnych oraz wideoterminale i wideotelefony biurkowe. Dzięki Cisco TMS możliwa jest wygodna rejestracja i zarządzanie spotkaniami z jednego miejsca, a dzięki funkcji Cisco Proximity wygodnie da się parować wewnątrz pomieszczeń konferencyjnych z systemem wideokonferencji. Dzięki temu nie są potrzebne żadne dodatkowe kable i przejściówki do prezentacji kontentu lokalnie i dla osób zdalnych. 
  
W ramach projektu dostarczyliśmy i wdrożyliśmy m.in. niżej wymienione systemy, sprzęt i oprogramowanie:
  • bramka GSM/UMTS 2N StarGate
  • klaster Cisco Unified Communication Manager
  • klaster Cisco Unified IM & Presence i Cisco Jabber
  • klaster Cisco Unity Connection
  • klaster Cisco Expressway Core i Cisco Expressway Edge
  • klaster Cisco Telepresence Conductor i wiele Cisco Telepresence Server
  • system Microsoft Windows Server z obsługą Cisco TMS (Telepresence Mangement Suite)
  • kilkaset telefonów Cisco IP Phone 3905, 6900, 9900 i DX650
  • wiele wideoterminali Cisco DX80 i Cisco MX 300 G2
  • wiele routerów Cisco ISR G2 pełniących funkcje bram głosowych
Otrzymane od Instytutu Nafty i Gazu - Państwowego Instytutu Badawczego referencje można zobaczyć poniżej.

Wszystkich zainteresowanych budową takich środowisko This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.. Oprócz dostawy sprzętu i oprogramowania potrafimy doradzić przy jego wyborze, a także kompleksowo je skonfigurować i wdrożyć. Dostarczamy również spersonalizowane instrukcje, które pozwalają na bardzo łatwą i szybką obsługę dostarczonego rozwiązania przez lokalny personel IT.

Zapraszamy do kontaktu drogą mailową This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. lub telefonicznie +48 797 004 932.