Nextcloud Enterprise
 
Nextcloud Enterprise jest platformą dla usług chmury prywatnej, która z powodzeniem zastępuje znane usługi chmur publicznych, jak Google G Suite i Microsoft Office 365. Posiada o wiele większą funkcjonalność i co najważniejsze, umożliwia zachowanie pełnej kontroli nad danymi oraz utrzymanie ich wewnątrz organizacji.
 
 
 
 
 
Platforma ta przeszła pozytywnie testy zgodności GDPR (General Data Protection Regulation), a przy zakupie pakietu Nextcloud Enterprise dostarczane są wszelkie związane z tym poświadczenia.
 
Platforma ta dostępna jest także w tańszej wersji dla edukacji, w formie Nextcloud Education Edition. Ciekawą funkcją w tym obszarze jest możliwość bardzo dobrej integracji z platformą Moodle.

Zainteresowanych zakupem czy też wdrożeniem Nextcloud Enterprise zapraszamy do This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.. Jesteśmy partnerem handlowym Nextcloud na rynku polskim, stąd rozwiązania te można zakupić za naszym pośrednictwem. 

Do najważniejszych funkcji platformy Nextcloud Enterprise należy obsługa plików. Jest to podobna funkcjonalność do tej, jaką zapewnia m.in. Microsoft OneDrive, Dropbox czy Google Drive. Jej zaletą jest większa funkcjonalność i oczywiście to, że mamy kontrolę nad swoimi danymi.
 
 
Do ważniejszych funkcji platformy Nextcloud Enterprise w tym obszarze należy m.in.:
  • wersjonowanie plików, dzięki któremu użytkownicy samodzielnie mogą przywrócić poprzednią wersję pliku,
  • ochrona przed ransomware dzięki funkcji inteligentnego wersjonowania plików,
  • synchronizacja i współdzielenie plików pomiędzy urządzeniami mobilnymi i komputerami,
  • możliwość zmiany właściciela pliku lub katalogu i tworzenie katalogów grupowych,
  • udostępnianie i wymiana plików wewnątrz organizacji,
  • udostępnianie plików i katalogów w trybie tylko do odczytu lub do odczytu i zapisu,
  • możliwość zablokowania pojedynczych plików przed modyfikacją od strony innych osób,
  • udostępnianie dla gości z użyciem adresu URL, powiadomienia e-mail, hasła czy nawet obowiązkowej rozmowy wideo w celu potwierdzenia tożsamości,
  • kontrolowane możliwości federacji i udostępniania do prywatnych chmur innych organizacji na bazie Nextcloud,
  • możliwość konfiguracji dostępu czasowego i zabezpieczenia udostępnianych zasobów hasłem,
  • bezpieczny i w pełni szyfrowany dostęp oraz transmisja plików,
  • dostępna funkcja czata, komentarzy i śledzenia zmian w ramach przestrzeni pracy katalogu,
  • możliwość dodania kontekstu do używanej przestrzeni pracy w ramach katalogu (dodanie informacji na temat przeznaczenia przestrzeni, czy check listy zadań do wykonania),
  • funkcje przeszukiwania i lokalizacji plików z obsługą tagowania oraz dodawania do ulubionych,
  • przydzielanie dostępu na bazie użytkowników lub grup (możliwa integracja z usługą katalogwą),
  • przydzielanie dostępu na bazie samodzielnie tworzonych przez użytkowników kółek zainteresowań i zespołów,
  • brak limitu dla wielkości pliku i możliwość ustawiania limitów dyskowych użytkownikom,
  • integracja z systemami antywirusowymi i polityką retencji danych,
  • integracja w obszarze obsługi większych załączników z Microsoft Outlook,
  • integracja w obszarze obsługi większych załączników z Mozilla Thunderbird,
  • integracja z wewnętrznymi serwerami plików, zasobów SAMBA i Microsoft SharePoint,
  • galeria zdjęć z obsługą mapy lokalizacyjnej, osi czasu, tagowania i przeszukiwania,
  • kontrola dostępu do plików na bazie typu, nazwy, rozmiaru czy tagu pliku, przynależności do grup, czasie uzyskiwania dostępu, typie przeglądarki lub urządzenia, użytego odnośnika URL czy adresu IP.
Dostęp do plików odbywa się poprzez przeglądarkę webową lub natywnego klienta dla urządzeń mobilnych z systemem Apple iOS i Android oraz komputerów z systemem Microsoft Windows, Apple MacOS i GNU/Linux.

Automatyzacja złożonych i monotonnych operacji

Automatyzacja dotyka dziś prawie każdego aspektu, stąd też dostępna jest i tutaj. Nextcloud Enterprise udostępnia do tego celu zarówno WebUI, jak i interfejs API.
 
 
Dzięki niej możemy zautomatyzować m.in. blokowanie i tagowanie określonych typów plików, konwersję dokumentów, czy wysyłanie powiadomień na czacie lub za pomocą e-mail po zajściu określonego zdarzenia. Przykładem zdarzeń może być umieszczenie pliku w danym folderze czy umieszczenie pliku przekraczający zadaną wielkość.

Kalendarz i planowanie spotkań


Dostępna w Nextcloud Enterprise funkcja kalendarza umożliwia wygodne planowanie spotkań i wydarzeń w ramach całej organizacji. Kalendarze mogą być współdzielone do odczytu lub odczytu i zapisu w ramach zespołów, a nawet udostępniane na zewnątrz. Da się także importować kalendarze z zewnątrz. W ten sposób nie tylko możemy wygodnie zaplanować swój dzień, ale też widzimy plan dnia reszty zespołu.
 
 
Dzięki obsłudze standardu CalDAV istnieje także możliwość integracji z tym kalendarzem różnych aplikacji urządzeń mobilnych i komputerów. W ten sposób obsługa kalendarza i wydarzeń może być realizowana zarówno poprzez WebUI platformy Nextcloud Enterprise, jak i aplikację używaną na telefonie, tablecie czy laptopie. Kalendarz może zostać także zintegrowany z Microsoft Outlook i Mozilla Thunderbird Lightning Calendar. W trakcie dodawania wydarzenia da się zaprosić innych, ustawić przypomnienia, a nawet automatycznie dokonać bookingu pokoju dla spotkania z obsługą wideo, głosu i czata.
 

Harmonogram zadań i złożone projekty


W platformie Nextcloud Enterprise można także wygodnie pracować nad bardzo złożonymi projektami, które składać się mogą z wielu podzadań o określonych terminach i zależnościach. Zadania mogą podlegać synchronizacji za pomocą otwartego protokołu CalDAV z urządzeniami mobilnymi i oprogramowaniem komputera, a także być współdzielone pomiędzy różnymi użytkownikami. W ten sposób, każdy od razu wie co uległo zmianie.
 
 
Do każdego zadania czy podzadania można ustawiać etykiety, priorytet, komentarz oraz wskaźnik postępu prac. Sprawia to, że są one użyteczne nawet przy definiowaniu prostych, jednoetapowych projektów. Dzięki tej funkcji żadne newralgiczne zadania nie zginą w gąszczu ilości projektowych prac.

Tablice Kanban i rozporządzanie zadaniami


Kanban to opracowany w Japonii system planowania prac i produkcji, którego celem jest realizacja zadań na czas. Każda z karteczek opisuje zadanie, na które składa się jej nazwa, termin, przypisany do niej zaspół, tagi, szczegółowe opisy i komentarze, załączane pliki i historia zdarzeń.
 
 
Karteczki przerzucane są od etapu do etapu, aż zadanie w pełni zostanie wykonane. Istnieje możliwość utworzenia wielu tablic Kanban zarówno prywatnych, jak i współdzielonych w ramach różnych zespołów. Do każdego zadania można przypisać konkretne osoby, tagi, pliki, komentarze czy terminy wykonania.

Pokoje spotkań i rozmowy


Dzięki funkcji czata oraz prowadzenia rozmów głosowych i wideo z użyciem WebRTC, w tym możliwości pokazania drugiej stronie zawartości pulpitu lub wybranego dokumentu, cała komunikacja w zespołach staje się sprawniejsza.
 
 
W ramach platformy Nextcloud Enterprise dostępne jest lobby dla osób oczekującychkilka widoków dla spotkań wideo, wbudowana w czata wymiana plików, przeglądanie plików i wideo bezpośrednio z poziomu czata, możliwość wskazania lokalizacji dla plików z czata, możliwość pokazania ekranu i prezentacji, obsługa komunikacj osobistej lub grupowej, obsługa komunikacji w ramach stworzonych kółek zainteresowań i zespołów, możliwość wyciszenia lub usunięcia uczestnika spotkania, a ponadto cała komunikacja jest bezpieczna i szyfrowana. Istnieje też możliwość definiowania poleceń wykonujących różne zadania, które można wykonywać z poziomu czata.
 
Do spotkania można dołączyć poprzez przeglądarkę webową lub natywnego klienta dla urządzeń mobilnych z systemem Apple iOS i Android.

Pakiet biurowy i wspólna praca na dokumentach


Dostępne pakiety biurowe umożliwia wspólną pracę na plikach arkusza kalkulacyjego, prezentacji i dokumentu tekstowego. Pliki te mogą być także na bieżąco synchronizowane z lokalnym katalogiem komputera, umożliwiając ich lokalną edycję z poziomu zainstalowanego w systemie oprogramowania, jak pakiet biurowy Microsoft Office.
 

Nextcloud Enterprise integruje się z pakietem biurowym Collabora Online lub ONLYOFFICE Enterprise. Są one odpowiednikami aplikacji chmurowych Google Docs czy Microsoft Office 365. W odróżnieniu od nich, umożliwiają pracę na dokumentach zlokalizowanych wewnątrz naszej infrastruktury.
 
Według niektórych instytucji, jak duński rząd czy niemiecka rządowa organizacja zajmująca się ochroną danych, rozwiązania oparte na bazie chmur amerykańskich firm, jak m.in. Microsoft Office 365 nie spełniają wymogów GDPR. Udostępniamy tutaj raport rządu duńskiego z analizy pod kątem GDPR usług chmurowych Microsoft Office 365 oraz informacje od niemieckiej instytucji rządowej na temat nielegalnego wykorzystania Microsoft Office 365 w szkolnictwie. Zresztą, kierunek w stronę chmur prywatnych obrał też rząd francuski i szwedzki.

Nextcloud Enterprise zapewnia bezpieczną wymianę plików, bezpieczną wspólną pracę na dokumentach, bezpieczne narzędzia do organizacji pracy, bezpieczną wymianę informacji oraz bezpieczne rozmowy.
 
 
 
 
Odzyskaj kontrolę nad swoimi danymi, wybierz Nextcloud Enterprise!

Zainteresowanych zakupem czy też wdrożeniem Nextcloud Enterprise, Collabora Online lub ONLYOFFICE Enterprise zapraszamy do This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.. Jesteśmy partnerem handlowym producentów tych rozwiązań na rynku polskim, stąd można je zakupić za naszym pośrednictwem. 

To oczywiście nie wszystkie funkcje i możliwości platformy Nextcloud Enterprise. Umożliwia ona integrację z bardzo dużą ilością różnych aplikacji i posiada otwarte API. Umożliwia śledzenie wszystkich aktywności oraz audytowanie zachodzących zdarzeń. Do innych ciekawszych funkcji platformy Nextcloud Enterprise należy m.in.:

  • wbudowany w WebUI klient poczty e-mail z obsługą wielu skrzynek,
  • możliwość uruchamiania ankiet i prowadzenia głosowań,
  • obsługa różnych wersji językowych i możliwość indywidualnych ustawień językowych (w tym język polski),
  • współdzielenie kontaktów i integracja kontaktów z Microsoft Outlook oraz urządzeniami mobilnymi i komputerem,
  • branding, czyli możliwość dostosowania loga oraz wyglądu portalu i aplikacji do kolorystyki organizacji,
  • bardzo łatwy w użytkowaniu i jednocześnie użyteczny interfejs,
  • obsługa plikowych (Red Hat Gluster Storage lub NFS/SMB) i obiektowych (Red Hat Ceph) przestrzeni danych,
  • integracja z resztą infrastruktury za pomocą m.in. LDAP, SAML 2.0 i Kerberos,
  • możliwość narzucenia 2FA (Two-Factor Authentication).
Nie można zapomnieć też o tym, że jest to rozwiązanie o otwartym kodzie (ang. Open Source), do którego łatwo można tworzyć dodatkowe aplikacje i wspólnie pracować na nowymi funkcjonalnościami. Jeżeli nie ma w nim czegoś, co jest niezbędne w Twojej codziennej pracy, czy dla przedsiębiorstwa w którym pracujesz, da się to stworzyć. W ten sposób nikt nie musi tworzyć niczego od zera, a produkt ten może stawać się coraz lepszy i oferować coraz więcej. 
 
 
Najważniejszą zaletą platformy Nextcloud Enterprise jest możliwość uruchomienia wielu znanych usług wewnątrz własnej infrastruktury. Platforma ta świetnie nadaje się do wykorzystania w małej firmie i dużym przedsiębiorstwie, organizacji rządowej, jak i w szkole czy na uczelni.
 
Po więcej odsyłamy do naszej ulotki z działu rozwiązania.

Zapraszamy do kontaktu drogą mailową This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. lub telefonicznie +48 797 004 932.