Cisco Webex Training
 
Cisco Webex Training jest jednym z narzędzi platformy Cisco Webex, które ukierunkowane jest na szkolenia online i szeroko rozumiany e-learning, gdzie wymagane jest zachowanie porządku, interakcja z uczestnikami oraz możliwość podziału na grupy w trakcie szkolenia i realizacji części prac w mniejszych zespołach.
 
Cisco Webex Training definiuje podział uczestników na panelistów (ang. panelists) i uczestników (ang. attendees). Zwykle w tej pierwszej grupie znajdują się wszyscy prowadzący i pomagający w trakcie zajęć, a w drugiej uczestnicy. Należy pamiętać o tym, że każdy panelista może w dowolnym momencie zabrać głos, podczas gdy uczestnik tylko, jeżeli udzieli mu go prowadzący. Prowadzący może zmieniać role uczestników w trakcie spotkania.
 
Narzędzie to udostępnia wykładowcy różne funkcje interakcji z uczestnikami, podziału na grupy oraz daje pełną kontrolę nad tym, co dzieje się w ramach prowadzonego szkolenia.
 
 
Uczestnicy mogą dołączyć do szkolenia z urządzeń mobilnych, jak m.in. telefony i tablety z systemem Android lub Apple iOS oraz komputerów z systemem Microsoft Windows, Apple Mac OS X lub Linux.

Wbudowana obsługa e-commerce, rejestracji i formularza webowego
 
Cisco Webex Training obsługuje funkcje rejestracji na szkolenie poprzez odpowiedni formularz webowy. Da się wysłać do niego zaproszenie poprzez platformę Cisco Webex lub ręcznie, udostępniając link webowy do rejestracji.
 
Przy jego tworzeniu trzeba określić wymagane informacje personalne, jakie muszą podać uczestnicy, a także wstawić dodatkowe pola typu "Text Box", "Check Boxes", "Radio Buttons" i "Drop-Down List", które mogą być wykorzystywane m.in. do zapytania o zgodę czy wpisania swoich oczekiwać co do treści szkolenia. Zgłoszenia mogą być rozpatrywane i akceptowane ręcznie lub automatycznie.
 
W ramach funkcji tworzenia szkolenia oraz formularza rejestracji jest obsługa szkoleń bezpłatnych i płatnych.

Zaangażuj uczestników i podtrzymaj ich uwagę 
 
W trakcie spotkania, prowadzący może przekazać uczestnikowi uprawnienia do udostępnienia aplikacji, widoku kamery czy ekranu ze swojego komputera lub dać prawo pisania po białej tablicy. Dostępne są różne narzędzia do weryfikacji i podtrzymywania uwagi oraz zaangażowania uczestników. Odpowiednie wskaźniki pokazują ile osób ma aktywne okno szkolenia. W ten sposób można też sprawdzić poszczególne osoby.
 
 

Dostępne są również bardzo rozbudowane funkcje interakcji z uczestnikami. W trakcie zajęć można czatować, zadawać pytania, prowadzić testy, delegować zadania, a także uruchamiać różne ankiety. Dostępne jest m.in.:

  • szybkie głosowanie TAK / NIE,
  • zgłaszanie się do odpowiedzi (podniesienie ręki),
  • zapytanie o nastrój (emotikony),
  • uruchamianie testów (nie widać wyników, ale widać ile się dostało punktów),
  • udostępnianie ankiet (widać wynik głosowania).

Uczestnicy mają bardzo intuicyjne ikonki do udzielania szybkich odpowiedzi. 

Wszelkie ankiety, testy i pytania mogą być ograniczone czasowo lub zostać przerwane przez prowadzącego. Ponadto prowadzący widzi kto jeszcze jest w trakcie udzielania odpowiedzi, ile osób już odpowiedziało, a ile jeszcze nie. Aby zajęcia przebiegały sprawnie wszystkie potrzebne testy, pytania i ankiety można wcześniej przygotować, by w trakcie uruchamiania szkolenia szybko załadować je z zapisanych plików.


Zainteresowanych platformą Cisco Webex This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.. Wykorzystujemy ją od lat!

Grupy tematyczne i praca w zespołach 
 
W trakcie zajęć, całą grupę czy klasę szkoleniową da się podzielić na mniejsze zespoły. W ten sposób można rozdać każdemu z zespołów inne zadania, nad którymi mogą pracować w mniejszych grupach. Prowadzący może przemieszczać się pomiędzy tymi grupami, sprawdzać postęp ich pracy, udzielać konsultacji czy prezentować lub udostępniać w nich dodatkowe materiały.
 

Zdarza się też, że różni uczestnicy są zainteresowane innymi zagadnieniami z obszaru całości zajęć. Dzięki tej funkcjonalności (ang. breakout sessions) można wydzielić grupy tematyczne do których mogą oni zostać przypisani, aby dalej prowadzić dyskusje i prace już tylko w obszarze zainteresowania. W każdej z takich grup wyznacza się lidera będącego prezenterem, którym może być dowolna osoba i można ją dogodnie zmieniać.

Dużo możliwości to dużo ustawień - przygotuj się do szkolenia  
 
Oprócz przygotowania wszelkich ankiet, testów i pytań, warto zastanowić się nad tym jak chcemy aby całościowo wyglądały zajęcia. Funkcje konfiguracji szkolenia w Cisco Webex Training są bardzo rozbudowane i przed jego rozpoczęciem warto poświęcić im chwilę, a nawet przetestować. Da się w nich m.in. definiować to kto z kim może czatować, czy uczestnicy mogą się widzieć pomiędzy sobą, jakiego rodzaju materiały mogą być udostępniane w trakcji szkolenia, a nawet to czy uczestnicy mogą zapisywać udostępniane materiały.
 
 
Warto też zastanowić się nad dodatkową osobą do moderacji czata czy pomocy przy pracy z większą ilością grup. Dla przykładu, mogą nimi być eksperci w tematyce zakładanych grup. W trakcie szkolenia możemy także udostępnić uczestnikom do pobrania różne pliki, mogące pełnić rolę dodatkowych materiałów lub zadań. Oczywiście cała sesja jak i jej fragmenty mogą zostać nagrane przez prezentera.

Pomagamy w poprawie komunikacji i pracy zespołowej
 
Bliska kooperacja z producentami daje nam możliwość wypożyczenia wideoterminali oraz innych narzędzi do spotkań i wspólnej pracy, nawet na tak długie okresy jak do 90-dni. Oprócz tego, odwiedzić mogą Cię nasi inżynierowie, którzy pomogą Ci je skonfigurować oraz pokażą, jak wykorzystywać ich ciekawsze funkcje.

Jesteśmy także w stanie przeszkolić ze znanych nam rozwiązań i narzędzi szersze grono Twojego personelu.

Zapraszamy do kontaktu drogą mailową This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. lub telefonicznie +48 797 004 932.