Cisco Webex
 
Cisco Webex jest uniwersalną platformą do komunikacji oraz pracy w zespołach. W zależności od tego, do jakich celów chcemy ją stosować, wykorzystywane są różne narzędzia oraz metody integracji. Ideą platformy jest swobodna i bezproblemowa komunikacja z rozwiązaniami nie tylko Cisco Systems, ale też takimi jak m.in. Microsoft Lync/Skype, wspierającymi otwarty standard SIP URI czy po prostu z przeglądarek webowych obsługujących WebRTC. 
 
Dzięki platformie do komunikacji Cisco Webex można wygodnie prowadzić pracę w zespołach, wymieniać się plikami, wiadomościami, świadczyć pomoc zdalną, czy realizować różne spotkania, szkolenia i innego rodzaju wydarzenia online. Do platformy tej można dołączać urządzenia, jak wideoterminale i telefony znajdujące się w pomieszczeniach konferencyjnych. Natomiast można się bez nich obyć i korzystać z klientów dla komputerów i urządzeń mobilnych. 
 
 
Kilka wysp technologicznych, pomiędzy którymi nie ma komunikacji, to zwykle dodatkowa strata czasu. Osoba współpracująca z kilkoma firmami kończy posiadając kilka, jak nie kilkanaście komunikatorów. Kiedy każdy używa innych narzędzi, to potem nikt nie wie gdzie, z kim i w jaki sposób się komunikował. Nie wiadomo gdzie szukać historii ustaleń. Mało kto ma czas dobrze sprawdzić i ustawić te wszystkie narzędzia i tak naprawdę, często nie wiadomo, czy używane tam protokoły są bezpieczne, czy transmisja jest szyfrowana i jak długo ustalone informacje będą w historii.

Cisco Webex charakteryzuje duża funkcjonalność, wiarygodność, transparentność oraz dojrzałe podejście. Więcej o bezpieczeństwie danych i transparentności w ramach platformy Cisco Webex można znaleźć w Cisco Trust Center.

W ramach platformy Cisco Webex dostępne jest także szyfrowanie transparentne pomiędzy komunikującymi się osobami (ang. end-to-end encryption), które sprawia, że nawet firma Cisco nie ma dostępu do treści spotkania i wymienianych materiałów. Należy jednak pamiętać, że po aktywacji tej funkcji nie jest możliwe nagrywania materiałów do zasobów chmurowych usługi Cisco Webex. Da się wtedy nagrywać je tylko na lokalny dysk.

Z komunikacją jest jak z językiem, najlepiej gdy wszyscy używają jednego
 
Najpopularniejszym protokołem stosowanym do rozmów głosowych i wideo w sieci Internet jest SIP (Session Initiation Protocol). Jest on otwarty i darmowy. Tak samo jak SMTP (Simple Mail Transfer Protocol), z którego korzystamy do wysyłania wiadomości e-mail. Niemniej, aby móc wysłać wiadomość e-mail potrzebne jest nam konto mailowe. Podobnie jest z protokołem SIP. Do realizacji rozmów głosowych i wideo, potrzebujemy gdzieś założyć konto sipowe. Dzięki platformie Cisco Webex, każdy może za darmo założyć sobie takie konto sipowe i bezpłatnie z niego korzystać.
 
 
Używając Skype skazujesz innych na stosowanie zamkniętego protokołu Skype lub na zakup dodatkowych licencji do ich rozwiązania, które umożliwiają komunikację z tym własnościowym protokołem. Poza tym, w Skype komunikacja odbywa się poprzez innych użytkowników Skype i nie jest zapewnione szyfrowanie transparentne (ang. end-to-end ecryption). Google Handouts, Facebook Messanger, Microsoft Teams, Zoom czy Slack stawia nas przed podobnymi problemami, gdzie nie ma szyfrowania transparentnego (ang. end-to-end encryption) albo rozmowa z użyciem innych otwartych protokołów jest możliwa, ale poprzez dodatkowe rozszerzenia firm trzecich (dodatkowa konfiguracja, koszty i pytanie pozostające bez odpowiedzi - czy są one bezpieczne). Do komunikacji ze znajomymi lub wewnątrz organizacji, gdzie nie zależy nam bardzo na bezpieczeństwie, narzędzia te mogą być naprawdę dobre. Kiedy jednak chcemy komunikować się z osobami z poza organizacji lub bezpiecznie, to często pojawia się problem.

Wszystko się ciągle zmienia, więc jeżeli coś się zmieni w wyżej wymienionych narzędziach, prosimy o informację.

Nie jest istotne, które z tych narzędzi jest przyjaźniejsze w użytkowaniu, jeżeli całkiem ogranicza ono innych do stosowania własnościowych protokoły czy też jego bezpieczeństwo jest kwestionowane.

Wybór odpowiednich rozwiązań do spotkań i wspólnej pracy
 
Narzędzia i urządzenia, które w pełni są ze sobą zintegrowane ułatwiają i przyśpieszaj pracę. Jeżeli stosujemy otwarte i standardowe protokoły, to też cały nasz system w pełni rozmawia i rozumie się z systemami do spotkań innych.

Zanim wybierzemy odpowiednie narzędzia, komunikatory i urządzenia do spotkań, warto przypomnieć sobie w jakim celu chcemy je stosować.
Czy nie po to, aby móc wygodnie komunikować się z innymi? Jeżeli tak, to wybór narzędzi, które wykorzystują własnościowe protokoły naszym zdaniem nie jest tutaj dobry. Czy nie chcemy też, aby wspólna praca oraz komunikacja była bezpieczna i nie wprowadzała dodatkowego ryzyka? Jeżeli tak, to szyfrowanie transparentne czy dobra reputacja na rynku danego rozwiązania jest również istotna.


 
Narządzenia i przestrzenie do wspólnej kooperacji otwierają szereg nowych możliwości, których wcześniej nie było. Oczywiście nie wszystkie. Dlatego przy wyborze wideoterminali, telefonów, oprogramowania i innych narzędzi, warto zwracać uwagę na to, czy korzystają ze standaryzowanych i otwartych protokołów oraz w jakim zakresie integrują się z dzisiejszymi systemami wspólnej pracy i resztą systemu informatycznego. Kto wie, jakie będą nasze potrzeby za rok. Innym bardzo ważnym aspektem jest bezpieczeństwo, reputacja i dojarzłość wybranych produktów.
 
Warto wybierać takie produkty, które nie będą potem ograniczały oraz narażały nas i naszych kontrahentów.  

Zainteresowanych platformą Cisco Webex This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.. Wykorzystujemy ją od lat!

Bezpieczna i sprawdzona platforma Cisco Webex
 
Platforma Cisco Webex dostępna jest na rynku od 2007 roku i cieszy się zarówno bardzo dobrą reputacją, jak i popularnością. Jest ona bardzo prosta w obsłudze i posiada bardzo wiele możliwości integracji z rozwiązaniami firm trzecich. Pod względem udostępnianych funkcjonalności oraz bezpieczeństwa dominuje na rynku.
 
 
Każde z narzędzi platformy Cisco Webex zostało ukierunkowane do innych celów i typów spotkań, dlatego zachęcamy do wcześniejszego zapoznania się z nimi na naszej stronie. Każde z nich zostało przybliżone w oddzielnym artykule.
 
Po zalogowaniu się do platformy Cisco Webex widać dostępne w niej narzędzia. Należą do nich:
W naszym przypadku do logowania służy URL: https://networkers.webex.com. Każda z organizacji posiadająca konto w platformie Cisco Webex może wybrać dla siebie wolną nazwę w ramach domeny webex.com. Dostępne w ramach platformy narzędzia widać po zalogowaniu w lewym dolnym rogu
 
  
Na liście w lewym dolnym rogu nie widać tylko Cisco Webex Teams, gdyż wykorzystuje on natywną dla danego systemu lub urządzenia aplikację lub dostępny pod adresem URL: https://teams.webex.com interfejs webowy.

Pomagamy w poprawie komunikacji i pracy zespołowej
 
Bliska kooperacja z producentami daje nam możliwość wypożyczenia wideoterminali oraz innych narzędzi do spotkań i wspólnej pracy, nawet na tak długie okresy jak do 90-dni. Oprócz tego, odwiedzić mogą Cię nasi inżynierowie, którzy pomogą Ci je skonfigurować oraz pokażą, jak wykorzystywać ich ciekawsze funkcje.

Jesteśmy także w stanie przeszkolić ze znanych nam rozwiązań i narzędzi szersze grono Twojego personelu.

Budowanie własnej infrastruktury do obsługi spotkań wideo, wymiany plików, czatowania i telefonii nie wszędzie się opłaca. Szczególnie, kiedy potrzebne nam dość zaawansowane i nowoczesne funkcjonalności. W takich przypadkach platforma Cisco Webex jest idealnym rozwiązaniem, ze względu na dużą funkcjonalność oraz bezpieczeństwo.
 
Niemniej, zainteresowanych uruchomieniem podobnego środowiska we własnej infrastrukturze, także zapraszamy do kontaktu. Takimi rzeczami też się zajmujemy!

Zapraszamy do kontaktu drogą mailową This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. lub telefonicznie +48 797 004 932.